Ya Siz Devlet Başkanı Olsaydınız Yapacağınız Proje Ne Olurdu?

F Çevrimdışı

furkanözyürek

New member
Evet arkadaşlar görüşlerinizi yazın


Benim ilk projem Abd ile ilişkileri kesip Ab müzakerelrini bitirmek ve hemen sonrasında İran ile daha sık görüşüp, Orta Asya devletleriyle bir Türk birliği aramak olurdu
 
Batuhan Çevrimdışı

Batuhan

New member
Ynt: Ya Siz Devlet Başkanı Olsaydınız Yapacağınız Proje Ne Olurdu?

Ben devlet başkanı olsaydım beynel-milel ilişkileri ön planda tutmadan önce ülkemde iç barışı etkin kılardım.Ülkemde insanların hizmetine sunulan kurumların aktif çalışmasını sağlar,milletin yüzünü güldürürdüm.Osman Gazi'nin dediği gibi,devletin yaşaması için öncelikle insanı yaşatırdım.Dış siyasette de kararlı bir politika takip eder,içişlerimize kesinlikle karışılmasına müsade etmezdim.Özellikle Türk Dünyası ile ilşikilerime daha özen gösterir,İslam dünyasının da liderliğini yine elimde tutmaya özen gösterirdim.
 
F Çevrimdışı

furkanözyürek

New member
Ynt: Ya Siz Devlet Başkanı Olsaydınız Yapacağınız Proje Ne Olurdu?

Çok haklısın.Peki iç barışı etkin bir şekilde durdurmaya çalışan topluluklara ne yapardın?
 
Batuhan Çevrimdışı

Batuhan

New member
Ynt: Ya Siz Devlet Başkanı Olsaydınız Yapacağınız Proje Ne Olurdu?

Yeterince sahip çıkardım.Onları eğitirdim.Önce dış güçlerin vaadleri değil benim söylediklerimin gerçek olduğunu ortaya koyardım.
 
T Çevrimdışı

TürkGeneral

New member
Ynt: Ya Siz Devlet Başkanı Olsaydınız Yapacağınız Proje Ne Olurdu?

Ben bu siteye yeni geldim ve tartışmaya açtığınız konu hoşuma gitti bu yüzden size teşekkür ederim.Şimdi cevaba gelelim ben bir devlet başkanı olsaydım bu ülkede çok şeyler değişirdi.Öncelikle dış politikamı korkak bir denge ve yalaka pozisyonundan çıkar, yayılmacı ve dirayetli formatına getirirdim.Ekonomi konusunda ise,öncelikle ülkemiz yer altı ve yer üstü zenginlikleri bakımından şanslı olduğundan tüketici değil üretici konuma geçerdim.Ülkemdeki bölücü ayrılıkçı yapılara ise taviz değil korku salardım.Bazı ülküler belirler ve onu elde etmek için çalışırdım.Örneğin Turan (tüm Türkleri tek bir Türk sancağı altında toplama),kızıl elma(Türk'ün cihan hakimiyeti mefküresi) vb.Allah korusun bir şehit geldiğinde onun haberini verip ondan sonraki haberde çıplak manken koymazdım.Arkalarından ne kadar ağlasak azdır ama en azından 3 gün yas ilan ederdim.Şimdilik aklıma gelenler bu kadar tekrar teşekkür ederim.
 
F Çevrimdışı

furkanözyürek

New member
Ynt: Ya Siz Devlet Başkanı Olsaydınız Yapacağınız Proje Ne Olurdu?

Ben teşekkür ederim kardeş yorumların için
 
Z Çevrimdışı

zekeriya

New member
Ynt: Ya Siz Devlet Başkanı Olsaydınız Yapacağınız Proje Ne Olurdu?

Bence her şeyin başı eğitimden geçmektedir.Geleceğe yatırım yapardım. Bir ülkenin gelişmesinin başını diğerlerine karşı dik tutmasının en önemli sebebi ekonomik refah ve zenginliktir. Sizin de söylediğiniz diğer fikirler( Türk birliği, ABD-AB ekseninden çıkmak,vb) zaten ardından gelir.
 
M Çevrimdışı

mned

New member
Ynt: Ya Siz Devlet Başkanı Olsaydınız Yapacağınız Proje Ne Olurdu?

Bu soruyu İngiltere'de değişik meslek kesimlerine sormuşlar ;Aldıkları cevaplar büyük oranda şöyle olmuş;
- Ben ........... mesleğini yapıyorum ,devlet yönetmekle ilgili bilgiye sahip değilim,bana düşen kendi işimi en iyi şekilde yapmaktır......
Soruyu okuyunca nedense aklıma bu araştırma geldi.
 
M Çevrimdışı

murat ekinci

New member
Ynt: Ya Siz Devlet Başkanı Olsaydınız Yapacağınız Proje Ne Olurdu?

ATATÜRK; Yetişecek gençlerimize görecekleri eğitimin sınırı ne olursa olsun en evvel her şeyden evvel milli geleneklerimize ve bağımsızlığımıza düşman olan unsurlarla mücadele etmek lüzumu öğretimelidir.
Bursa Nutku


Türk Genci, devrimlerin ve cumhuriyetin sahibi ve bekçisidir. Bunların gereğine, doğruluğuna herkesten çok inanmıştır. Yönetim biçimini ve devrimleri benimsemiştir. Bunları güçsüz düşürecek en küçük ya da en büyük bir kıpırtı ve bir davranış duydu mu, "Bu ülkenin polisi vardır, jandarması vardır, ordusu vardır, adalet örgütü vardır" demeyecektir. Elle, taşla, sopa ve silahla; nesi varsa onunla kendi yapıtını koruyacaktır.

Polis gelecek, asıl suçluları bırakıp, suçlu diye onu yakalayacaktır. Genç, "Polis henüz devrim ve cumhuriyetin polisi değildir" diye düşünecek, ama hiç bir zaman yalvarmayacaktır. Mahkeme onu yargılayacaktır. Yine düşünecek, "demek adalet örgütünü de düzeltmek, yönetim biçimine göre düzenlemek gerek"

Onu hapse atacaklar. Yasal yollarla karşı çıkışlarda bulunmakla birlikte bana, başbakana ve meclise telgraflar yağdırıp, haksız ve suçsuz olduğu için salıverilmesine çalışılmasını, kayrılmasını
istemeyecek. Diyecek ki, "ben inanç ve kanaatimin gereğini yaptım. Araya girişimde ve eylemimde haklıyım. Eğer buraya haksız olarak gelmişsem, bu haksızlığı ortaya koyan neden ve etkenleri düzeltmek de benim görevimdir."

İşte benim anladığım Türk Genci ve Türk Gençliği!

Mustafa Kemal Atatürk
Bursa, 5 Şubat 1933
 
F Çevrimdışı

farkonetti

New member
Ynt: Ya Siz Devlet Başkanı Olsaydınız Yapacağınız Proje Ne Olurdu?

Tüm yetkileri tek elde toplamadıkça hiçbir şey yapmazdım.Doğu toplumlarında demokrasi pek uygulanamıyor.Biraz dikte rejimi havası olamalı.Böyle olacaksa ben yasalar çıkarır , devlet kurumlarının disiplinli işlemesini sağlarım.

Not:Mesajınız tarafımdan dilimizin imla kurallarına göre düzeltilmiştir.
 
F Çevrimdışı

furkanözyürek

New member
Ynt: Ya Siz Devlet Başkanı Olsaydınız Yapacağınız Proje Ne Olurdu?

Bende burda kendi sorumu genişletiyim şu an devlet başkanı olsanız önümüzdeki sorunlarla ilgili ne yapardınız?
 
Geri
Üst