Ynt: Bolşevik İhtilali
Furkan özyürek arkadaşıma katılıyorum.Kısa fakat öz bir değerlendirme yapmış.Şunu ilave etmek isterim: Bolşevik İhtilali sonrasında kurulan Sovyet yönetimi,iki önemli noktada Türk dünyasına büyük zarar vermiştir.Birincisi;uyguladığı özgürlükleri kısıtlayıcı yöntemlerle(Demirperde)Türkiye ile sınırları içerisinde yaşayan Türkler arasında ilişkileri keserek,ortalama 70 yıllık bir boşluk meydana getirdi.Bu kültürel bir uzaklaşma oluşturdu.Hala Türk Acunun'da ortak bir yazıya ulaşılamamış olaması buna bir örnek olabilir.
İkincisi;bilinçli olarak,milli şuura ulaşılmasını önlemek amacıyla,her Türk topluluğuna ayrı bir özerk yönetim oluşturarak sinsi planlarını devreye sokmuşlardır.Bu durum,bugün itibarıyle aynı milletin ve coğrafyanın insanlarını beş ayrı devlete bölünmelerine sebebiyet vermiştir.Halbu ki bu coğrafya "Türkistan"dır.Buna benzer bir uygulamayı sömürgeci Avrupa'nın Arap dünyasına uygulaması dikkat çekicidir.
Saygılarımla