Bolşevik İhtilali

ilteriş Çevrimdışı

ilteriş

Kağan
Yönetici
Bolşevik İhtilali, Türkiye'yi ve Türki cumhuriyetleri nasıl etkilemiştir? (Bugün bana mülakatta soruldu. Fikirlerinizi almak istiyorum.)
 
F Çevrimdışı

furkanözyürek

New member
Ynt: Bolşevik İhtilali

Türkiye'yi etkilemesini göz önüne alırsak önce rahatlatmış sonrada sıkıntıya sokmuştur.Kurtuluş savaşı döneminde Bolşevikler bizlere çok yardımda bulunmuştur.Fakat sonrasında bu ihtilalle beraber gelen rejim Türkiye'yi sıkıntıya sokmuş,Nato'nun tampon bölgesi haline getirip her an savaş durumuna sokmuştur.Ayrıca bu ihtilalin etkileri ülkemizde görülmeye başladıkça sağ-sol kavgaları çıkmış ülkemiz neredeyse bölünme ihtimali ile karşı karşıya kalmış ve çok zor günler yaşamıştır
 
raltar Çevrimdışı

raltar

Super Moderator
Ynt: Bolşevik İhtilali

Furkan özyürek arkadaşıma katılıyorum.Kısa fakat öz bir değerlendirme yapmış.Şunu ilave etmek isterim: Bolşevik İhtilali sonrasında kurulan Sovyet yönetimi,iki önemli noktada Türk dünyasına büyük zarar vermiştir.Birincisi;uyguladığı özgürlükleri kısıtlayıcı yöntemlerle(Demirperde)Türkiye ile sınırları içerisinde yaşayan Türkler arasında ilişkileri keserek,ortalama 70 yıllık bir boşluk meydana getirdi.Bu kültürel bir uzaklaşma oluşturdu.Hala Türk Acunun'da ortak bir yazıya ulaşılamamış olaması buna bir örnek olabilir.
İkincisi;bilinçli olarak,milli şuura ulaşılmasını önlemek amacıyla,her Türk topluluğuna ayrı bir özerk yönetim oluşturarak sinsi planlarını devreye sokmuşlardır.Bu durum,bugün itibarıyle aynı milletin ve coğrafyanın insanlarını beş ayrı devlete bölünmelerine sebebiyet vermiştir.Halbu ki bu coğrafya "Türkistan"dır.Buna benzer bir uygulamayı sömürgeci Avrupa'nın Arap dünyasına uygulaması dikkat çekicidir.
Saygılarımla
 
T Çevrimdışı

tarih.20

New member
Ynt: Bolşevik İhtilali

Bolşevik İhtilalinin hep, o zamanın Türkiyesi için olumlu olduğunu düşünmüşümdür...1920'li yıllar için...Her ne kadar güney sınırlarını güvence altına almak için ve komünizmi benimsetmek ilkesiyle de hareket etmiş olsalar,yine de Misak-ı Milli'yi tanıyan ilk büyük devletti Sovyet Rusya....Ama ikiyüzlülüklerini şimdilerde okumakta olduğum Asar Şamil adlı bir kitapta da görüyorum...Başta Dağıstan Türkleri olmak üzere Türki Cumhuriyetlerdeki Türk halklarına akıl almaz işkenceler yapmışlar...Maalesef bu konularda yayınlar az ya da ben bilmiyorum...Günümüzde Rusların icraatlarını biliyorum...Medya sayesinde....Ama tam da ihtilal yapıp , herkese özgürlük vaad ederken bu yaptıkları....İnsanlık ayıbı,başka birşey değil...
 
F Çevrimdışı

furkanözyürek

New member
Ynt: Bolşevik İhtilali

Kominizm Rusya'sının dünya yönetim sistemi ilnginç ve mecburiyetçi idi.Örnek verecek olursak petrol Kazakistan'da çıkarken fabrikasını Ukrayna'ya Baltık'ta çıkan kömür Kazakistan'da işleniyordu.Bu şekilde heryer birbirne hala mahkum.Orta Asya ülkeleri yeni kalkınıyor Baltıklar kalkınma içine giremediler.rusya'nın bu zincirde en çok istediği halka bizdik.Biz onlara tarımımız,suyumuz ve madenlerimizi gönderirken petrol rafinerileri bizde olacaktı.Fakat Türkiye Nato'ya katılarak denize düşen yılana sarılır felsefesini uyguladı.Fakat Avrupa ve Amerika'nında Rusya'dan farkı olmadığını hala anlayabilmiş değiliz.Belki özgürlüğünü gerçekten kazanmış Türki cumhuriyetler olsa ve birleşmeyi gerçekleştirebilecek liderler olsa biz sonunda denizden karaya çıkabiliriz
 
Geri
Üst